Дечија недеља, 2025.

Дечија недеља, најзначајнија национална манифестација посвећена заштити и промоцији права детета, ове године обележена је под слоганом „Имам право да се играм, да се смејем, маштам, стварам – и у бољи свет претварам!”, у периоду од 6. до 12. октобра. Наша школа учествовала је у обележавању кроз низ разноврсних активности усмерених на подстицање дечијих способности, талената и вештина, како би се пружила прилика да се култури и игри за децу укаже заслужени значај у најбољем интересу развоја сваког детета. 

Понедељак, 6. 10. 2025.  

  • Увод у професионалну оријентацију. У оквиру програма професионалне оријентације педагог школе Сања Пуцаревић одржала је ученицима осмог разреда уводне радионице посвећене прегледу активности Тима за професионалну оријентацију и позвала ученике да поред планираних радионица дођу на индивидуално саветовање. Ученици су упућени на одговарајуће тестове особина, интересовања и вештина, различите изворе литературе, преглед образовних профила, као и на улогу каријерног вођења и саветовања.

Уторак, 7. 10. 2025.  

  • „Играм се, дакле постојимˮ. Будући да је један од мотива овогодишње Дечије недеље игра и њен значај за истраживање света, ученици VIII-2 су на часу литерарне секције проучавали игре речи и енигматику, а потом кроз групни рад применили научено решавајући ребусе, анаграме, загонетке, те откривајући значење наших фразеологизама.  Резултате своје игре, која је уједно била и учење, ученици су приказали израдом живописних плаката. Радионицу је осмислила и реализовала наставница српског језика и књижевности Анђела Калуђеровић. 

Среда, 8. 10. 2025.  

  • Буквар дечјих права. Књига Љубивоја Ршумовића Буквар дечјих права, која представља јединствени превод Конвенције о правима детета УН на језик детета, била је инспирација ученицима трећег разреда. Они су уз подршку учитељице Гордане Стоименовић научили и рецитовали одломке ове збирке, који представљају најважније чланове конвенције на један поетски, деци разумљив начин. Видео-запис ђачких рецитација можете послушати на Инстаграм страници школе (lola_begaljica).
  • Цртамо дечија права. Ученици другог разреда су кроз ликовне активности приказали своје поимање дечијих права. Њихови цртежи показују да право на безбрижно детињство, школовање, дружење, слободно време и игру имају посебан значај за њих, чиме су потврдили да су уметност и игра кључне компоненте здравог одрастања. Час је реализовала учитељица Драгана Јовановић.  

Четвртак, 9. 10. 2025.  

  • Како најмлађи схватају дечија права? Уз подршку учитељице Јасне Арсић о дечијим правима проматрали су и ученици првог разреда. Своје схватање ове теме ђаци су приказали кроз ликовну уметност, цртежима раскошних боја.  
  • У пару је лепше и лакше. На часу ликовне културе и ученици четвртог разреда су се упознали са Конвенцијом о правима детета УН. Кроз разговор са учитељицом Јованом Станковић размењивали су своје идеје, а затим су у паровима кроз цртеже осликавали своја права. Циљ активности био је да ученици развијају свест о својим правима и одговорностима. 
  • У здравом телу здрав дух. Ученици шестог разреда су на часу физичког и здравственог васпитања користећи различите реквизите (лопте, обруче, вијаче, рекете за бадминтон) кроз игру и здрав такмичарски дух обележили Дечију недељу. Активности је осмислила и реализовала Наташа Мус, наставница физичког и здравственог васпитања.  
  • Ученички парламент. Чланови Ученичког парламента су, заједно са наставницом верске наставе и руководиоцем Ученичког парламента Јеленом Кијачић, одржали радионицу о дечијим правима, током које су се упознали са Конвенцијом о правима детета која је усвојена 1989. године на Генералној скупштини Уједињених нација. Потом су израдили пано са овогодишњим слоганом Дечије недеље исписавши за њих најзначајнија права.

Петак, 10. 10. 2025.  

  • „Поново ради биоскоп!”. Петак је за ученике млађих разреда био у знаку филмске уметности. Ђаци су уживали у пројекцији филма Изгубљена оловка, пратећи судбину дечака Дике којег разред и учитељица оптуже за крађу једне оловке.  
  • Сачувајмо нашу планету. У оквиру слободне наставне активности Сачувајмо нашу планету ученици шестог разреда израдили су пано и осмислили песмицу у којој су описали своја права, пре свега на здрав живот у здравом окружењу. Час је реализовала наставница географије Љиљана Мијаиловић Живановић.  
  • „Гле, игре ли краснеˮ. Петак је обележила и заједничка радионица наставника музичке културе Небојше Гавриловића и педагога школе Сање Пуцаревић са ученицима шестог разреда. Зaједничко разумевање појма „играˮ започето је техником брејнстроминг. Право на игру, разумевање игре, културна природа игре, игра као капацитет флексибилности и својеврстан начин учења, успостављања односа и формирања културних образаца само су нека од покренутих питања праћена песмом „Гле, игре ли краснеˮ, нумером из Моцартове опере „Чаробна фрулаˮ.  
  • Филмски лексикон. Полазници ОЈР Позорница и мултимедија разговарали су са наставницом Анђелом Калуђеровић о улози филма и позоришта у животу младих, као и о томе како уметност негује емпатију, тимски дух и креативност. Своје мишљење исказали су путем Филмског лексикона, у којем су забележили своје омиљене филмове, глумце, музичке нумере из филмова, али се и ставили у улогу редитеља описујући филм из своје маште.  

Дечија недеља, као најрадоснија седмица у години, већ девет деценија помаже да градимо друштво које препознаје значај толеранције, различитости и одговорности свих нас у креирању подстицајног окружења за здрав развој сваког детета.